četrtek, 20. avgust 2020

Trolltunga

Po Kjeragu sem se odpravil na drugi konec fjorda Lysefjorden, kjer se nahaja najbolj znana Norveška turistična točka Preikestolen oz v prevodu duhovnikov stol. To je dobrih 600 m visok klif, ki se kot nekakšen pomol dviga visoko nad fjordom. S tlorisa je kvadratne oblike, njegove pečine pa so popolnoma vertikalne. Čeprav sem prispel v njegovo bližino nekje sredi dneva, sem se odločil, da bom treking opravil naslednji dan, ko bom imel cel dan časa... Žal vreme naslednji dan ni sodelovalo. Vse je bilo pokrito z oblaki. Nekako sem celo dopoldne upal, da se bo vreme zjasnilo, a tega nisem dočakal, zato sem odšel naprej proti severu.

Vreme na Norveškem je lahko zelo muhasto. Ko preveriš vremensko napoved za bližnja mesta, ti lahko kaže sonce. A malo v notranjosti v fjordu te pričaka megla. Tako je bilo tudi ta dan. Ko sem se odpeljal naprej do naslednjega fjorda me je čakalo sonce. Na Norveškem izkoristi vsak sončni dan, ki ga imaš!

Na poti na sever hitro naletiš na naslednjo markantno točko v naravi. Nad jezerom Ringedalsvatnet se na vrhu klifa nahaja skala Trolltunga oz v prevodu trolov jezik. Skala kot iz filma Levji kralj. Do skale te čaka celodnevni treking oz nekje 10-12 ur hoje tja in nazaj. Če parkiraš na prvem parkirišču, se ti ta pot še nekoliko podaljša, če parkiraš na najvišjem parkirišču, pa za kako uro skrajša. Vsekakor pa izkoristi cel dan, ker parking te pride 70 eur dnevno! Ja, na Norveškem so cene norveške.

Sam sem pa imel malo drugačen načrt. Običajna pot te vodi po vrhu planote, hitrejša pot pa te vodi ob jezeru. Ko prideš pod skalo, na vrh vodita dve poti. Prva je ferata (za katero računajo 50 eur!) in druga je zapuščena ferata, kjer so porezali nekaj klinov, da je kakšen turist ne bi uporabil. Do obeh ferat pa te najprej čaka kakšna ura vzpona.

Na vrh prispem po treh urah hoje. Ker potujem v času corone ni običajnih množic, ko moraš čakati v vrsti za nekaj fotografij. Malo uživam v razgledu, nato pa razgrnem padalo, poskrbim za nekaj drugačnih fotografij turistov in odletim nazaj :) Sem prosil nekega Šveda, da mi pošlje kakšno fotografijo, a je do danes nisem prejel :(




Ni komentarjev:

Objavite komentar