petek, 5. september 2014

Kakheti

Iz Armenije sem se zopet vrnil nazaj v Gruzijo. Moj prvi plan je najprej bil, da bom takoj nadaljeval naprej proti Turčiji, kjer naj bi se mi potem pridružila Eva. Žal še zmeraj piše diplomo, tako da sem upal, da najde vsaj kasneje kaj časa in prileti v Istanbul. Moji plani na potovanjih pa so običajno bolj zato, da se o njih menim, kot pa da se jih držim. Dejansko me planiranje za vsak dan kaj bom počel omejuje. Zahodnjaki smo navajeni reda v življenju in to potem prenesemo v naš dopust, počitnice... Nekako ne znamo it od doma, brez vseh rezervacij, planov, itd itd.

In tako sem se odločil, da podaljšam bivanje v Gruziji, in da grem v posebno pokrajino Tusheti (slovensko Tušeti). Zelo nedostopne gore na Kavkazu s slikovitimi vasicami, ki se nahajajo na severu regije Kakheti. Regija Kakheti je najbolj znana regija v državi in leži na skrajnem vzhodu Gruzije. Slovi predvsem zaradi svojih vinogradov in odličnih vin. Najdemo pa tudi kar nekaj lepih cerkva, samostanov, gradov, idiličnih vasic. Tudi pokrajina je res raznolika. Gore na severu, zeleni griči, ki spominjajo na Toskano po osrednjem delu, ob meji z Azerbajdžanom pa postane pokrajina zelo suha, že neke vrste puščava. 

O pokušanju vina okoli mesta Signagi sem pisal že kar nekaj tednov nazaj LINK. Tokrat pa sem se najprej ustavil v mestu Telavi, kjer sem raziskal malo njegovo okolico. Vzamem taxi in grem po nekaj točkah naokoli. Ob vinogradih stoji ogromna katedrala Alaverdi, ki je visoka 55 m in je bila nekoč najvišja cerkev v Gruziji. Nekaj kilometrov naprej je citadela Gremi. Nekoč je bil Gremi prestolnica kraljestva Kakheti in mesto ob svileni cesti. Ustavim se še pri samostanu Ikalto, ter še pri nekaj okoliških cerkva.

kip se riše na nebo!

cerkev Akhali Shuamta

v cerkvi na citadeli Gremi

citadela Gremi

katedrala Alaverdi

Ni komentarjev:

Objavite komentar