torek, 14. januar 2014

Širaz



Mesto vrtov. Mesto mošej. Mesto ob Persepolisu. Ob prvem obisku pred leti sem si ga pogledal zelo površno.  Le eno od vsaj petih pomembnih mošej. Le en vrt od treh pomembnih vrtov. Tako da sem tokrat mesto odkrival na novo. In kar ima Širaz za pokazat, je veličastno.

Vrtova, kjer ležita iranska najpomembnejša pesnika Hahez in Sa’di. Paviljona v zelen vrtu sredi puščave. Le da tokrat ni bilo zelenja ampak sneg. Potem mošeje. Grobnica Sajeda Mira Ahmada, brata od Imama Reze. Žal nimam slik, ker ti fotoaparate poberejo. Veličasten kompleks. Dva trga v arkadah. Tri mošeje. Znotraj vse sestavljene iz ogledal v drobne mozaične vzorce. Leseni stropovi so mojstrovina obrti. Vrata iz čistega zlata. Oh… Samo stojiš in gledaš. google

Potem naslednja mošeja, Nasir-al-Molk. Verjetno ena izmed najlepših stvari, ki sem jih kadarkoli videl. Kamniti stebri, obokan strop oblečen v mozaike, ena celotna stran pa se odpira skozi barvasto steklo na osrednji atrij. Žal ni bilo sonca, da bi vse te barve stekla padle po tleh mošeje… Ampak kljub temu… google

Ne bom vsega opisoval, ker je res veliko... Sem pa med sprehajanjem po mestu naletel na veliko ljudi. Eden me je peljal po vrtovih, mi plačal vstopnino, itd... Popoldne naletim na iransko televizijsko ekipo, ki snema otroški program. Povabijo me zraven. Če ste v petek dopoldne gledali drugi program iranske televizije, sem nastopal :) V parku nedaleč stran naletim na prijazno družino, ki ima svoje sinove in hčere razseljene po svetu. Zvečer naletim na skupino ljudi, doma iz Belučistana, ki je ob meji s Pakistanom. Povabili so me na čaj. Več ali manj smo se gledali, pili čaj ter se mučili z nekaj besedami. Oni angleškimi, jaz perzijskimi. Zadnji dan naletim na bazarju na nekaj prodajalcev. Celo popoldne sedimo, pijemo čaj, se pogovarjamo... Iran so ljudje.

In ja, ne samo v Persepolisu, tudi v Širazu je sneg. Ubistvu je sneg v celotnem osrednjem Iranu. Na severu in zahodu pa je tako ali tako visokogorje, kjer lahko zapade tudi meter in več snega. Po dveh dnevih v Širazu bi moral nadaljevati proti jugozahodu. Zaradi snega in zaprtih cest pa se mi je vse skupaj zamaknilo za dva dni.

Grobnica Hafeza

Grobnica Sa'dija




Mošeja Nasir-al-Molk






snemanje za otroški program




Ni komentarjev:

Objavite komentar