ponedeljek, 6. september 2021

Atene

Kje sploh začeti. Atene so grško glavno mesto. Mesto je znano predvsem po številnih zgradbah in drugih ostankih antične Grčije, ko so bile Atene močan polis in središče umetnosti, učenosti ter filozofije. Atene spadajo med najstarejša mesta na svetu in so v antični Grčiji postale središče umetnosti, učenja in filozofije, dom Platonovi akademiji in Aristotelovemu liceju. Atene smatramo kot zibelko zahodne civilizacije in rojstni kraj demokracije. Atene so danes svetovljanska metropola in središče gospodarskega, finančnega, industrijskega, političnega in kulturnega življenja Grčije.

V mestu bi lahko bil dneve in dneve... Ampak vročina je neznosna, planov imam še veliko, zato se odločim, da bom preživel v mestu čas od jutra do večera in si ogledal najbolj znane turistične točke. Akropolo, Muzej Akropole, Agoro, Stadium, itd... Za večino antičnih ostankov pa enostavno nimam časa in se samo sprehodim mimo...

Sredi dneva, ko je najbolj vroče, preživim na klimi v Muzeju Akropola. Nora zbirka in nor muzej. Sploh vrhnje nadstropje, kjer je tloris templja Partenon v merilu 1:1 in enako orientiran, kot Partenon na Akropoli. Na tem tloris oz bolje rečeno zidu so ostanki templja, reliefov, kipov razporejeni tako, kot so nekoč bili na templju na Akropoli.

Popoldne grem peš skozi mesto. Največji vtis je name naredila Agora. Morda zaradi lokacije, od koder se ti zmeraj znova med stebri in templji, med drevesi in oljkami odpira pogled na Akropolo. Pozno popoldne si ogledam še Akropolo. Tudi veličastno.

Žal pa se dan ni končal dobro. Med vso hojo po mestu mi je počil eden od zlomov v nogi. Bolečina je prišla postopoma, šele zvečer, ko sem legel spat. Zjutraj sem komaj stopil na nogo. Od poškodbe je že dva meseca in kost bi se morala že zaceliti. A ker me zdravnik ni slikal, mi ni dal gipsa, tako sem bil vseskozi na nogah, se očitno zlom še ni zacelil tako, kot bi se moral...jaz pa sam s svojim avtom sredi Grčije.









Ni komentarjev:

Objavite komentar