torek, 8. september 2020

Ceste na Norveškem

Na Norveškem sem naredil okoli 4.000 km. Nikjer flik, nikjer lukenj, nikjer razpok. Asfalt je povsod tako, kot bi ga položili včeraj. Le okoli Osla so za njihove razmere morda ceste nekoliko slabše. Cestno omrežje zelo dobro povezuje fjorde med seboj, veliko je trajektov, mostov in tunelov, ki gredo celo pod morjem. Najdaljši tunel, ki gre pod planoto med dvema fjordoma, je dolg kar 25 km. Znotraj tunela so počivališča, da se lahko ustaviš. V tunelu sem se peljal celo skozi krožišče.

Kar na Norveškem ne preseneča je tudi kultura vožnje. Omejitve so za naše razmere izredno nizke. Na lokalnih cestah 80, po avtocestah 90 ali 100, mislim da šele okoli Osla omejitev naraste na 110. Kljub temu, da imajo odličen vozni park, se vsi držijo omejitev, pa čeprav ceste omogočajo bistveno višjo hitrost vožnje. Če voziš počasneje, ti nihče ne vozi tik za ritjo. Nihče ne blenda. Nihče ti ne trobi. Jaz kot pravi Balkanec sem seveda zmeraj vozil nekoliko hitreje in užival v čudovitih cestah polnih ovinkov. Ko sem se 'nalimal' domačinu na rit, se je le ta na prvi avtobusni postaji ustavil in me spustil mimo. Noro!

Pred odhodom na Norveško se moraš registrirat na njihovem sistemu za cestninjenje. Na strani EPCpcl vneseš podatke o avtu, tablici in bančni kartici. Ko se voziš po Norveškem ti cestnino zaračuna tako, da so nad cesto kamere, ki berejo registrske tablice. Zraven je napisano, koliko kron te bo stala določena cestnina. Ko greš na trajekt skoraj nikjer ne pobirajo kart za trajekt, ampak zaposleni na trajektu le s telefonom odčita vse registrske tablice, da ti sistem računa karto na tvojem računu na EPCpcl. Mesta pa računajo cestnino tudi glede na vrsto motorja in količino izpuha le tega. Obračun vseh cestnin se ti na EPCpcl računu prikaže nekaj mesecev kasneje.

Tudi nekatere parkirne hiše po mestih delujejo tako, da se moraš registrirat v sistemu. Parkirne hiše ob uvozu nimajo avtomatov za parkirne listke. Običajno parkirne hiše niti zapornice nimajo. Le zapelješ se v parkirno hišo, kamera pa prebere tvojo registrsko tablico. Ob odhodu kamera spet prebere registrsko tablico in če si v sistemu, ti avtomatsko trga znesek parkiranja z računa. Če nisi registriran v sistemu (ni isti kot EPCpcl), greš na avtomat, vtipkaš registrsko svojega avta in plačaš.






Ni komentarjev:

Objavite komentar