nedelja, 30. avgust 2020

Kampiranje na Norveškem

Norveška je dežela preživljanja prostega časa zunaj. Zato ni nenavadno, da je dovoljeno kampiranje (skoraj) kjerkoli v naravi. Narave pa na Norveškem ne zmanjka. Le nekaj osnovnih pravil je. Kampirat moraš vsaj 150 m stran od hiš in drugih objektov. Na stranišče moraš iti vsaj 50 m od vodnega vira. Na eni točki si lahko največ 48 ur.

Če delaš po Norveški roadtrip je najlažje najti prenočišče nekje na planotah nad fjordi. Prostora je veliko, le noči so lahko malo mrzle (beri: minus). Poleti je dan na Norveškem dolg in hitro sem se navadil tega, da sem lahko bil aktiven pozno v večer... Zato sem nekajkrat imel problem najti primeren prostor za spanje, ker na dobre lokacije se prej ali slej parkira kak camper oz kombi. Ta problem je predvsem očiten v fjordih, ker je malo lokacij za kampiranje in vse so zasedene že popoldne...

V pomoč pri iskanju primernega prostora za spanje mi je bila predvsem aplikacija park4night (iOverlander za Norveško ni tako dobra aplikacija). Na podlagi opisov sem si izbral nekaj točk, kjer bom poskusil srečo. V aplikaciji so točke označene različno. Parkirni prostori, prostor v naravi, camp, prostori dostopni le s 4x4... Slednje sem nekajkrat izbral, ker že v naprej veš, da tam ne bo nikogar. Običajno gre za kak slab kolovoz, po katerem camperji in kombiji ne morejo, avto pa še pride :) Le na kako travo ne zapelji preveč pogumno, ker če je šota, obtičiš.

Moj avto je caddy, malo večji enoprostorec. V njem sem si naredil preprosto posteljo, ki si jo postavim v nekaj minutah. Da mi jo ni potrebno vsakič podreti, je čez dan dolga 160cm. Ko grem spat, premaknem prednje sedeže naprej in postelja se raztegne na 190cm. V prtljažniku imam leseno izvlečno škatlo oz kuhinjo. Dva gorilnika, 10l vode, nekaj predalov.








Ni komentarjev:

Objavite komentar