torek, 1. avgust 2017

Metro

Moskovski metro iz leta 1935 je eden izmed najslavnejših in verjetno najlepših metrojev na svetu. Speljan je v obliki zvezde, krake pa med sabo povezuje krožna proga. Dnevno prepelje metro tudi preko 9 miljonov potnikov, kar predstavlja nekakšen svetovni rekord.

Kot turistu so na metroju najlažje dostopne karte za eno vožnjo (50 rub, 1 eur = 68 rub), karte za dve vožnji (90 rub) in karta za 20 voženj (720 rub). Intervali med vlaki so kratki. Največji problem za nas turiste je sama orientacija. Vse je namreč v cirilici, zelo redko se najdejo napisi tudi v latinici. Tudi vse table, ki visijo iz stropa, so težko berljive, morda tudi malo nelogično postavljene. Barve prog so slabo označene, črke so majhne in v cirilici. Prvi dan sem bil izgubljen.

Z drugim dnem sem se znašel bolje. Začel sem prepoznavat nekatere črke, čeprav sem se najbolj zanašal kar na sistem primerjanja imena prog v latinici v vodiču s primerjanjem prog na samih postajah (dolžina besede, dve besedi, na določenih mestih se ponovi ista črka, itd)... In za razliko od visečih tabel so na tleh zelo jasno berljive talne označbe za proge. Na slednje sem se najbolj zanašal, ko sem iskal določeno progo, izhod, železniško postajo, itd. Treba vedeti, da so poti med različnimi postajami, kjer se proge sekajo, običajno v Moskvi zelo prepletene.

Za ogled metroja je najbolje narediti kar turo, ki jo predlaga kakšen izmed tiskanih vodičev. In v večernem času, da ne zapravljamo dneva za ogledovanje nečesa, kar itak nima naravne svetlobe. Na vsaki postaji pa se je fajn sprehodit do ostalih prog, ki se tam sekajo in pa do izhoda, ker so že same vhodne avle lahko vredne ogleda.









Ni komentarjev:

Objavite komentar