sobota, 16. avgust 2014

Cerkvice - 3. del

Tokrat sem naredil nekaj, kar nisem verjetno še nikoli. Šel sem v agencijo, če mi zrihtajo ogled templja Garni in samostana Geghard. In pač moja lenoba je bila kaznovana. Pristal sem v avtobusu s petdesetimi turisti, cel čas sem bil prisiljen poslušat vse podrobnosti o vsakem najmanjšem spomeniku na poti do ogledov in to v treh jezikih. Da potem drena in gužve predvsem v samostanu sploh ne omenjam. Pa še nobenega časa nisem imel, da bi se usedel ter počakat na kako fotko... Ampak je bila pa vsaj lekcija za vsa nadaljnja leta.

Kot ste že razbrali, tale izlet tokrat ni bil namenjen samo ogledu armenskih samostanov in cerkva, ampak smo se najprej ustavili pri templju Garni. Na njegovem mestu je pred njim stala utrdba, kasneje pa je tempelj postavil kralj Tiridad, ki je zanj dobil denar v takratnem Rimu. Tempelj je kasneje porušil potres, a so ga v 70ih letih prejšnjega stoletja obnovili. 

















.
Nedaleč stran stoji samostan Geghard, verjetno eden izmed najbolj znanih samostanov v Armeniji. Prvotni samostan je tu stal že v 4. stoletju, leta 923 so ga Arabci požgali, a so ga zopet oživili v 12. stoletju. Geghard pomeni kopje, ker je samostan hranil konico kopija, s katerim so prebodli Jezusa. Samostan in njegova kapela sta bila prvotna vklesana v skalo. Impresivna je predvsem kapela, ker je vklesana v skalo z vsemi tradicionalnimi armenskimi arhitekturnimi elementi cerkva - stebri, kupola, itd... V 13. stoletju pa so dodali še zunanjo cerkev ter zadevo obzidali. Samostan je tudi pod okriljem UNESCA.






Ni komentarjev:

Objavite komentar