petek, 2. marec 2012

Sudan

Kraj: Shendi, Sudan

Po Južnem Sudanu sem se odpravil v Sudan. Žal potovanje po kopnem trenutno med državama ni mogoče. V Sudanu, ob meji z Južnim Sudanom, na območjih Darfur, Kordofan in Modri Nil poteka dolgoletna vojna. In kot belec teh območij ne morem prečkati. Tako da sem iz Jube žal moral vzeti letalo.

Sem pa vsaj doživel letališče v Jubi in pa polet z letalsko družbo, ki jo je EU uvrstila na tako imenovano črno listo letalskih prevoznikov. Letališče v Jubi je doživetje. Čakalnica zunaj pred parkiriščem. Skozi ena vrata v stavbo spuščajo potnike. Najprej sledi pregled. Meni kot belcu zaupajo. Torej se samo sprehodim skozi kontrolo. Niso mi pregledali nobenega žepa, ne prtljage. Nič. V stavbi zgolj en prostor. V njem je check in, kontrola, passport kontrola, menjalnica. Vse. Popolna gužva in kaos.

Po pristanku v Kartumu pa se zgodba ponovi. Kot belec sem lahko šel mimo vse vrste direktno ven. Ne da bi si kdorkoli vzel vsaj pet sekund za kakršenkoli pregled. Svoj čas so porabili zgolj za mojo vizo, da so mi jo požigosali.

Kartum. Mesto ob sotočju Belega in Modrega Nila. Morda za marsikoga tipično arabsko mesto. Jaz pa v takih mestih res uživam. Mi je potem zmeraj žal, da si nisem vzel več časa za mesto. Prijazni ljudje, živahne ulice, dobra hrana, sveži sokovi… Ja, sploh prijazni ljudje. Dva dni sem se družil z ljudmi, sedel na čajih in kofetkih.

V Sudanu pa najdemo tudi nekaj ostankov egipčanske kulture. Okoli trideset piramid se nahaja severno od Kartuma pri kraju Begrawiya. Na manjši vzpetini izgubljene v oranžnem pesku v puščavi. Srečam Nemca in Francoza. Poiščemo nekaj lesa in si zvečer zakurimo ogenj. Spimo pa kar ob piramidah pod zvezdami. To ti je življenje!









Še bolj severno pri mestu Karima pa se nahajata še dve lokaciji z piramidami. Čez reko Nil najdemo Nuri. Kar malo sem bil razočaran. Le bel pesek in kupi ruševin. Tik pred Karimo pa so še piramide Jebel Bakar. Spet nič posebnega. Še najlepše so zvečer, ko zažarijo v svetlobi zahajočega sonca.


Nuri

Nuri

Jebel Bakar

Ni komentarjev:

Objavite komentar