nedelja, 9. junij 2019

Kombi - oprema

Ko sem kupil kombi, ga je bilo potrebno še opremiti. Ker se je kombi na koncu poti prodal, res ni bilo smisla o nekih posebnih nadgradnjah. Pa navsezadnje tudi nisem imel časa. Na pot sem imel namen oditi 22. decembra, a so se stvari v službi zavlekle in sem odhod prestavil na 26. decembra. Ker mi zaradi praznikov ni uspelo pripraviti vsega, sem odhod prestavil še enkrat, tokrat le za en dan na 27. decembra.

Ob nakupu kombija je bila v njem postelja dimenzij 170x240cm, torej dovolj velik prostor za tri osebe. Celotna postelja se je zložila, tako da je bilo potem na sedežih prostora za šest ljudi. Na strehi je bil prtljažnik, ki je bil prvotno namenjen za dva zložljiva šotora za spanje. A šotorov nismo potrebovali, je pa prtljažnik prišel prav za tovorjenje nekaterih stvari - rezervno gumo, lopato, solarni tuš, lesenih desk za podlaganje.... In navsezadnje, pogosto sem za boljši razgled šel na streho, večerjal sem na strehi, gledal filme na strehi, itd...

foto: Natalija Otoničar
foto: Natalija Otoničar
foto: Zoran Furman

Ostalo opremo bom razdelil po sklopih.

Kuhinja. Na bolhi sem kupil predalnik s tremi predali. Z nekaj dodatnimi vijaki in deščicami sem ga ojačal, na tla kombija pa pritrdil še nekaj deščic, da se ni premikal med vožnjo. V spodnji predal sem vgradil najcenejši štedilnik, ki sem ga našel na mimovrste, bomba za plin pa se je nahajala za predalnikom. Štedilnik je bil dokaj dobro zaščiten tudi pred vetrom. Če je res pihalo, smo ga dodatno zaščitili samo s pokrovom štedilnika. Ostali predali so bili za posodo, začimbe, itd. Z vgradnjo nekaj deščic tudi v predale pa sem preprečil, da so se stvari vozile po predalu sem ter tja.

Pri kuhinji je treba razmislit tudi o odlagalnih površinah, ki jih potrebuješ med kuhanjem, pri pomivanju posode, itd. Že sam predalnik, je nudil kar nekaj prostora, dodatna polica pa je bila še sama postelja.

-
-

Voda. S sabo sem imel 2x po 20 litrov velika kanistra in 1x 20 litrski solarni tuš. En kanister je bil vseskozi na postelji in je imel pipo, ki se je z enostavno leseno ročico potegnila ven iz kombija. Voda je zadostovala za nekje štiri ali pet dni umivanja posode, zob, obraza, itd. Drugi kanister je bil rezerva, s katerim se je napolnil ali tuš ali prvi kanister za umivanje.

Ker nisem imel nič izkušenj s takim načinom potovanja, nekako nisem pomislil, da so kanistri težki in se radi premikajo sem in tja. Sploh ker je bilo na poti toliko tresljajev. Tekom poti sem jih fiksiral z vrvmi in kljukicami, da se niso prevrnili... A kljub temu je vso tresenje povzročilo, da je eden dobil manjšo luknjico, ki sem jo zalepil z ducktejpom. Drugemu je rahlo puščalo tesnilo. Solarni tuš pa se je po dobrem mesecu dni preluknjal. Fajn je, da so kanistri v nekih pritrjenih škatlah, ki so obdane s 1cm debelo peno.

Kanistri so bili navadni 20 litrski za vino iz Bauhausa. Poiskal sem navoje od Gardenie, tesnila, meter šlaufa, kovinske objemke in pipo. In to je bilo to :) 

-
-

Tuš. Solarni tuš nama je služil dober mesec, dokler se ni strgal. Pričakoval sem vročo vodo, a se nikoli ni segrel po pričakovanjih, po sončnem zahodu pa je postal zelo hitro mrzel. Ko se je tuš strgal, sem ga zamenjal z rezervnim kanistrom vode. Le ta je bil zadaj v kombiju in se je čez dan segrel mnogo bolj, kot solarni tuš. Sam sistem pa je bil podoben, kot za pipo. Kanister z nastavkom od Gardenie, šlauf, objemke in enostavna šprica od Gardenie. 20 litrov je pri dveh osebah tako zadostovalo za tri do štiri dni tuširanja. 

Kanister se je postavil na streho, cev se je obesila na palico. Za na tla sem imel s sabo manjšo paleto, da nisi stopil direktno na tla. Če se je tuširalo nekje blizu vasi ali so ljudje hodili mimo, se je na dve palici obesila zavesa, ki je imela na vseh vogali kljukice za pritrjevanje.... Tako si bil brez skrbi tudi v primeru močnega vetra.

-
foto: Natalija Otoničar
-

Elektrika. Kot sem omenil, nisem želel v kombi vgraditi dodatne opreme, če bom le tega po nekaj mesecih prodal. Vsako vozilo ima 12V priključek, torej je vse kar moraš storiti to, da se prilagodiš njemu. Kupil sem 12V avtomobilski polnilec s petimi USB priključki (trije so bili na kablu dolgem 2m in sem lahko polnil npr. mobitel tudi, ko sem bil na strehi). Računalnik lahko polnim preko USB-ja. Prav tako baterije od fotoaparata.

V kombi sta bili vgrajeni dve luči - ena osrednja močna LED luč, ki si jo lahko obračal v vse smeri in en LED trak, ki je šel po stropu skoraj po celotni dolžini. Pod sedežem je bila še dodatna luč na nekaj metrskem kablu, ki si jo priključil in si si jo lahko obesil zunaj. Sem pa raje uporabljal malo namizno LED lučko od Black Diamonda. 

foto: Natalija Otoničar

Komarji. Ja, greš v Afriko in komarji so dejstvo. Natalija je sešila mreže za na okna, a kombi je star in ima polno nekih špranj in lukenj. Kljub temu, da je bilo na prvi pogled vse zatesnjeno, so zmeraj našli pot v kombi. Skozi ventilacijo, skozi špranje pri vratih, itd. Ko je bilo res hudo, ni ostalo drugega, kot da se je na strop z nekaj vijaki obesila mreža proti komarjem

-

Orodje. Za na pot rabiš nekaj osnovnega orodja. Nisem ravno vedel, kakšno naj bo to orodje, a ga je priskrbel oče od Natalije, ki je mehanik. Kladivo, vezice, izvijač, itd... Po nekaj mesecih na poti, nekaj okvarah, itd, sedaj vem, kaj bi še potreboval oz kaj je bilo odveč. Če se morda kdo sprašuje, kakšne ključe ali izvijače potrebuješ...je najlažje, da odpreš vrata ali pokrov od motorja in pregledaš vijake in matice, ki jih najdeš. Za vsak vijak oz matico potrebuješ pravi izvijač oz ključ.

- vsaj tri različne izvijače (križni, ravni)
- ključi
- imbusi
- samorezni vijaki (omogočajo kup enostavnih popravil!!)
- navadni lesni vijaki
- žeblji
- kladivo
- klešče
- duck tape
- izolirni trak
- vezice
- vrvi (različne debeline)
- elastika z kljukami
- gurtna (če treba avto kje povleči)
- kovinske kljukice
- kak kovinski kotnik ali ploščica
- tesnila za vrata
- sekundno lepilo
- lopata
itd

foto: Zoran Furman
foto: Natalija Otoničar

Gume in ostala (obvezna) oprema. Menjava gum je bilo meni najbolj tečno opravilo. Imel sem dve rezervni gumi na platiščih, dvigalko in nekaj lesenih cca 5 cm debelih desk. Te deske so bile zelo uporabne. Kot prvo že samo za to, da lahko zapelješ s prazno gumo nanjo in avto je takoj 5 cm manj za dvignit. Kot drugo, če sem moral dvignit avto na mehkem terenu (npr mivki), je bilo dvigalko potrebno podložiti. Tretja uporabna stvar je bila za podlaganje pri vožnji - ali ko smo se vkopali, da smo lažje prišli ven ali ko je bila na cesti tako velika luknja, da bi nasedli. Enostavno si položil desko v luknjo in zapeljal čez :) In morda še najbolj pomembna točka - za podlaganje avta, ko je bil le ta parkiran čez noč na kakem poševnem terenu. Tako si zelo preprosto avto spravil v vodoraven položaj.

Vsak avto pa potrebuje tudi nekaj obvezne opreme oz opreme v cestnem prometu in nekaj opreme, ki jo pač avto potrebuje. Predvsem je pomembna obvezna oprema, ne samo zato, ker lahko rešiš sebe, ampak tudi zaradi policajev v Afriki, ki to vseskozi preverjajo in iščejo razlog, da bo od tebe dobil nekaj denarja.

- dva trikotnika
- prva pomoč
- varnostni telovnik
- gasilni aparat
- kleme
- motorno olje
- kantica za bencin
- dvigalka
- deske za podlaganje
- vsaj ena rezervna guma
- kompresor
- mini kit za popravilo gume
itd

-
foto: Natalija Otoničar

Ostalo. Za vsakodnevno življenje je tu še nekaj opreme, ki nama je prišla prav:

- zložljivi stoli
- zložljiva miza
- zložljiv senčnik
- klinčki (za obešanje perila)
- 50 litrske plastične škatle s pokrovi za skladiščenje cunj
- mini hladilna torba
- armafleks (za zastiranje oken, za ležanje pod avtom pri dvigovanju le tega, itd)

-

Ni komentarjev:

Objavite komentar