nedelja, 28. april 2019

Gradbišče

V Gambiji pri vasi Brufut ob Atlantiku bo v prihodnjih nekaj letih zrasel šolski center. Sestavljen bo iz več objektov. Nadstrešnica z igrali in trgovinico, vrtec, šola, kuhinja z delavnico in pisarnami, objekt za prostovoljce. Prvega izmed teh objektov - nadstrešnica z igrali  - smo zgradili pred pol leta. Drugi objekt - tri učilnice za vrtec - pa smo odšli graditi letos.

Sam sem bil določen kot tretja izmena mentorjev, ki skupaj s študenti dela na projektu. Študentje iz Fakultete za arhitekturo v Ljubljani so v Gambiji nekje 6 tednov, s tem da prva ekipa pride dva tedna prej, kot druga. Tako se za štiri tedne ekipi med seboj pokrijeta, skupaj pa sta na gradbišču osem tednov. Mentorji smo razdeljeni v štiri ekipe po dva tedna.

Ko sem prišel, je bila plošča skoraj končana, manjkal je samo zadnji pas z wc-ji. Strešna konstrukcija je z varjenjem sekundarcev tudi šla počasi proti koncu. Sanitarna jama je potrebovala še strop, jaške in cevi. Punce so ravno začele z zidanjem učilnic. Nekje dva ali tri dni pa je trajalo, da sem se malo znašel na gradbišču, osvojil vse telefonske številke in celoten sistem, za kaj je kdo zadolžen. Malo sem zaostril delovni čas, ker da prideš ob 9h na gradbišče in ob 16h že greš, je rahlo neučinkovito. Pol ure traja, da pripraviš gradbišče, pol ure da ga pospraviš. Vmes je malica. Torej manj kot šest ur dela. Proti koncu prvega mojega tedna se je tako že delalo urco ali dve več, udarili smo celo prvi delovni vikend, da se je končalo vso betoniranje in do konca pokrilo streho. So malo jamrali nekateri, češ, da ne bojo več kot osem ur na gradbišču....ampak zakaj je potem sploh prišel v Afriko, zakaj je prišel sodelovat na projektu, če ni pripravljen vložiti toliko, da bo projekt končan?

Z mojim drugim tednom se je tudi spremenila prehrana. Fantje so za vikend zvarili žar in začeli smo s peko rib za večerjo. Hkrati pa se je Natalija začela menit s sosedi, da bi nam kuhali malico na gradbišču. Gradbišče pa....pospešeno se je zidalo in kar malo sem priganjal, da se do konca tedna čim več konča. Tako se je spet delalo v soboto. A rezultat je bil, da so bile pozidane vse učilnice, wc-ji pa so tudi šli proti koncu. Super, ker v prihodnjih nekaj dneh odhajajo še zadnji člani prve ekipe, kar pomeni, da se bo število študentov na gradbišču iz 20 zmanjšalo na 10. S tem, ko smo skoraj zaključili z zidanjem, se lahko posvetimo še ostalim stvarem, ki jih ni malo.

Jaz sem tako po dveh tednih dela na gradbišču + dveh mesecih potovanja odhajal domov, na poti pa sta že bila Katja in Primož, da me nasledita. Potrebno je bilo še urediti teren, dokončati vsa vrata, klopce, pohištvo, zatrepe, žlebove, stropove, elektriko, vodovod, jaške, tlak, itd itd... Dobrih deset dni časa za vse to, nakar sledi manjša pogostitev in otvoritev vrtca, študentje pa gredo na zaslužen izlet za nekaj dni v notranjost države.









Ni komentarjev:

Objavite komentar