četrtek, 27. julij 2017

Moskva

Moskva. Prestolnica največje države na svetu. In prestolnica mogočnih imperijev skozi zgodovino - Rusko carstvo, Ruski imperij in Sovjetska zveza. Mesto ima neko meni povsem drugo dimenzijo, kot sem vajen iz mest po Evropi, npr Dunaj, Berlin, Rim, itd... Vse je še večje, bolj razkošno, bolj prostrano. Praktično vsak prostor, površina oz. trg ni narejen v merilu človeka, ampak tako, da pokaže svojo veličino oz. moč vladarjev. 

V Moskvi sem preživel dva dni. Mnogo premalo. Praktično kamorkoli prideš je nekaj za videti. Prvo popoldne sem tako le odšel do Rdečega trga, da malo začutim mestni utrip in vidim center mesta. Drugi dan sem obiskal srce Moskve in tudi Rusije - Kremelj z vsemi možnimi cerkvami, muzeji, itd. Lepo, če odmislim turiste, ki jih je čez vse meje. Zvečer imam ogled različnih postaj metroja. Objava še pride. Tretji dan oz dopoldne pa sem odšel še v najslavnejšo cerkev v Rusiji cerkev Vasilija Blaženega in pa v Leninov mavzolej. Vrsta za mavzolej se vije neskončno daleč.

Morda še nekaj besed o sporazumevanju. V preteklih letih sem že potoval po rusko govorečih deželah, zato nekaj osnovnih fraz in besed že znam. Sta si pa Ruščina in Slovenščina morda malo blizu, tako da se najdejo besede, ki jih razumeš. Če bi znal hrvaško, bi bilo pa verjetno še mnogo lažje. Glede cirilice si nisem belil glave z njo. Je ne znam, bi pa morda prišla prav na kakšnem metroju. Največji problem v Rusiji je, da nihče, ampak res nihče ne govori angleško. Se najde morda sicer v kakem hostlu sem ter tja nekdo, ki zna tudi angleško...to je pa to. Tudi mladi ne znajo angleško. Mlada Rusinja v nekem hostlu mi je celo rekla, da itak živi v Rusiji, le zakaj bi se učila drugih jezikov. Ko torej izčrpam svojih nekaj ruskih besed se včasih komunikacija nadaljuje s pomočjo pametnih telefonov. Enostavno v google prevajalnik vtipkaš stavek v svojem jeziku, aplikacija pa ti to prevede naprej v Ruščino. Če morda koga zanima kako je s podatki v gostovanju, ker le te potrebuješ pri prevajalniku, zemljevidu, itd, sploh če si stvari ne preneseš na telefon, kot npr. jaz... Najprej sem si prižgal slovenske podatke in svoj limit 15 eur sem pokuril v 30 sekundah. In sem šel  po lokalno sim kartico in za 4 eur dobil 10 giga podatkov. 













Ni komentarjev:

Objavite komentar