četrtek, 16. januar 2014

Šuš, Šuštar in Čoka Zanbil

Ko se vreme v Širazu izboljšalo, so odprli cesto. Tako da sem odšel v Mezopotamijo. Nižavje rek Tigris in Eufrates, ki se razteza iz Iraka tudi v Iran. In tu se nahaja eden izmed najlepših ostankov mezopotamske kulture in najbolje ohranjen zigurat na svetu - Čoka Zanbil. Zigurat je ogromen in ob kakšnem sončnem zahodu je verjetno prav veličasten.

Pred potovanjem sem se tega dela poti še posebej veselil. Ker leži ob Perzijskem zalivu, je pozimi zelo toplo - 20 do 25 stopinj. In sončno. Ampak slabo vreme mi je sledilo tudi sem. Hladna fronta, megla, nekaj dežja... Tako da na koncu je vse skupaj izpadlo kar malo turobno, depresivno.

Za pol dneva sem najel taksi, ki me je peljal do dveh mestec Šuš in Šuštar, vmes pa še do zigurata. Šuš znan predvsem po ostankih perzijskega mesta Susa. Nekakšne zimske prestolnice Perzije. Samo mesto oz. palača pa naj bi zelo spominjala na Persepolis. Le da je zelo slabo ohranjena. V tem mestu pa se nahaja tudi mošeja oz. grobnica, v kateri je pokopan Daniel, svetopisemska oseba.

Šuštar je zanimiv predvsem zaradi rimskih mostov, ostankov gradu nad mestom in centra mesteca, ki je zgrajen na robu ovalne pečine, med samimi bajtami, mlini, kovačijami pa teče oz. pada voda v nešteto slapovih proti dnu.

Čoka Zanbil

pod minaretom leži grobnica Daniela, Šuš

Šuš

Šuš

Šuš

Šuštar

Šuštar



Ni komentarjev:

Objavite komentar