sreda, 14. marec 2012

Mošeja

Kraj: Kairo, Egipt
Med sprehajanjem po ulicah Kaira sem naletel na domačina. Peljal me je skozi suk, mi razkazal eno izmed mošej in povedal nekaj osnov o mošeji in molitvi. Ubistvu mi ni povedal nič novega. 

Mošeja obrnjena proti Meki. Smer Meke v mošeji zmeraj pokaže mihrab. Kot neka mala apsida oz duplinica v zidu. Zraven je običajno minbar. Stopnice in na vrhu stol. Glavna molitev je vsak petek ob 12h. Sledi pridiga imama iz minbarja. Muslimani mu lahko zastavljajo vprašanja. 

Sredi prostora je običajno neka kapelica oz. streha na stebrih. Po arabsko dikka. Iz nje lahko imam bere Koran. Včasih, ko ni bilo zvočnikov, je zgoraj iz dikke nekdo ponavljal, kar je imam povedal iz minbajra. Tako so tudi muslimani zadaj lahko slišali, kar je povedal imam.

Ženske molijo ločeno od moških. Ali je to zadnji del prostora, ali je to zgoraj na kakšnem balkonu, ali pa kar zunaj v atriju. Mošeja je namreč običajno sestavljena iz dveh delov. Prostor za molitev in atrij. Pred mošejo ali pa v atriju je še vodnjak, kjer se muslimani pred molitvijo lahko umijejo.

Sam sem se povzpel še na minaret, od koder sem imel krasen pogled na Kairo.







Ni komentarjev:

Objavite komentar