sreda, 22. februar 2012

Beli Nil

Kraj: Beli Nil, Južni Sudan


Južni Sudan je najmlajša država na svetu. In kot taka ima zelo slabo razvito infrastrukturo. Cest praktično ni oz. so zelo slabe. Tako da je najlažje potovati po državi z letalom. Obstaja pa še en način. Čez državo teče reka Beli Nil. In po njej plujejo tovorni čolni, ki s seboj vzamejo tudi nekaj potnikov.

Sam sem se odločil, da iz Jube, prestolnice Južnega Sudana, potujem s čolnom do Bentiuja. Mesto na severu države, območje bogato z nafto. Od tu z javnim prevozom do mesta Wau. In iz mesta Wau nazaj v Jubo. Krog, za katerega sem si vzel teden dni časa.

V pristanišču v Jubi sem pet dni hodil spreševat, kdaj bo kakšen čoln za Bentui. Vsak dan so mi odgovorili jutri. Zatrdili so mi tudi, da potrebuje čoln dva do tri dni do Bentuia. Okoli 700km, tri dni. Kul.

Čoln dolg okoli dvajset metrov  je bil polno naložen z profili, cevmi, sodi in prtljago. Poiskal sem si nek dokaj udoben prostor. Moj hotel za naslednjih nekaj dni. Vsak večer sem si na svojem prostoru čez cevi in profile razgrnil cunje, čezenj položil armafleks, na dve palici pa obesil mrežo proti komarjem. Pred spanjem sem se umil v reki Nil. Bolj za silo. Posadka je skuhala kakšno ribo in nekaj riža. Čez dan pa... Trplenje na soncu. Cel dan sonce res žge, 40 stopinj in ni nikjer nobene sence... In potovanje se je reees zavleklo. Iz treh dni na polnih sedem dni. Čas pa je tekel res po časi. Sploh štirje dnevi v srednjem delu poti. Na reki se ni zgodilo nič. Štiri dni gledam samo močvirje. Nobene vasi. Nobene živali. Nič. S sabo tovrim cel paket vode. Skoraj 20 litrov. Zmanjka po petih dnevih. Domačini pijejo pa kar Nil.

Nekajkrat dnevno se ustavimo na kontrolnih točkah. Te v zameno za žig vzamejo kakšen davek iz čolna. Ribe, denar, bencin. Kar se pač najde. Tudi od mene nekajkrat zahtevajo nekaj denarja. Češ da rabim dovolilnico za potovanje po reki, za katero moram plačati. Čista laž. A sem kar trd pogajalec. Ponudim začetno vsoto in se ne premaknem več. Vzemi če želiš ali pa ne dobiš nič.

Žal mi zmankuje časa in ker se je plovba zavlekla, sem iz Bentuija vzel let direktno nazaj v Jubo.
















Spodaj desno je moj prostor

 

1 komentar: