četrtek, 22. julij 2010

Pamir highway

Pred seboj imam še dolgo pot, tako da moram žal počasi že naprej v naslednjo državo Tadžikistan. Do tja pa pelje ena izmed najlepših gorskih cest na svetu - Pamir highway. Je druga najvišje ležeča glavna cesta na svetu z najvišjim prelazom visokim 4655 m. Poteka med Biškekom in Mazari Šarifom v Afganistanu. Sam bom naredil le del med glavnima mestoma Kirgizistana in Tadžikistana, med Biškekom in Dušambejem. Kljub temu je to skoraj 2000 km ceste, ves osrednji del poteka preko 4.000 m visoko, več kot polovico ceste pa je zelo slab makadam.

Sam se na to cesto odpravim malo drugače, kot običajni popotniki. Le ti potujejo običajno proti vzhodu. Zato nisem našel sopotnikov, tako da sem imel malo več težav pri iskanju prevozov in pogajanjih za ceno. Pamir highway je izjemno priljubljena tudi med kolesarji in vsak dan sem jih tako srečal par, ki iz Evrope kolesarijo proti Kitajski. Sredi ničesar tudi dva Slovenca! In da je naključje še večje, en izmed njiju je bratranec moje sošolke iz srednje šole :)

Zanimivo je prečkanje meje med Kirgizistanom in Tadžikistanom. Meja je na vrhu 4280 m visokega prelaza in tam je le Tadžikistanska kontrola. Kirgizistanska pa je 16 km prej. Taxi me zategne le do kontrole, nato pa sem moral pešačiti 16 km s preko 20 kg težkim nahrbtnikom, v klanec, na višini okoli 4.000 m. Še dan prej sem bil v dolini. Šlo je izjemno počasi. V šestih urah sem naredil cca 10 km in v tem času srečal le dva avtomobila! Drugi mi je k sreči ustavil in me peljal do mesta Karakul na Tadžikistanski strani.

Razgledi na cesti pa so fenomenalni! Lahko vidiš dva sedem tisočaka Pik Lenin v Tadžikistanu in Muztag Ata na Kitajskem. Še en kup šest tisočakov. Idilične vasice. Nora pokrajina. In nora cesta. Makadam sem že omenil je zelo zelo slab. Če si predstavljate najslabši makadam po katerem ste se peljali. No, ta je še slabši! Ne samo da so luknje, so skale, mostove je že zdavnaj odnesla voda, itd. Cesta se iz osrednje planote nato spusti do mesta Khorog ob meji z Afganistanom. Od tu pa sledi nekje 250 km nore ceste ob meji z Afganistanom ob reki, ki je zaradi taljenja snegu poleti izjemno narasla in na nekaterih mestih tudi malo poplavlja. Makadam, nobenih ograj, na trenutke prepadno, ozko in brez možnosti preživetja v primeru padca v deročo reko.

vhod v Pamir

vas Sari Taš

vas Sari Taš


zajtrk

vas Karakul

no, najde se tudi nekaj asfalta

mestece Murgab in v ozadju Muztag Ata 7509 m


čez cel Pamir se pelješ okoli 4.000 m visoko

v dolini, čez reko Afganistan

v dolini, levo Afganistan, desno Tadžikistan


Ni komentarjev:

Objavite komentar